Korzyści z jedzenia stewii

Przez lata wykorzystywali ją Indianie mieszkający na terenach Ameryki Południowej. Wśród Guarani stosowano ją jako środek wspomagający prace serca oraz jako lek na otyłość, nadciśnienie i zgagę. W paragwajskiej i brazylijskiej medycynie tradycyjnej stewia była środkiem moczopędnym, obniżającym ciśnienie i wzmacniającym organizm.

Czym jest stewia? Jest naturalnym słodzikiem pochodzącym z liści rośliny. Małe liście stewii są bardzo słodkie, nie zawierają cukru, ani nie mają kalorii. Ponadto stewia jest dużo bardziej bezpieczna od innych, sztucznych, środków słodzących. Bezpieczną ilością spożywanej stewii na dobę jest 1500 mg, jednakże ze względu na to, że stewia jest około 300 razy słodsza od cukru, większość ludzi nie jest w stanie zjeść 1500 mg nawet w ciągu całego tygodnia!

Ze stewią możesz schudnąć.


Żeby schudnąć trzeba spalić więcej kalorii niż zjeść. Tego stwierdzenia nikt nie kwestionuje, ale jak to zrobić? Pomóc może stewia.

Stewia nie zawiera kalorii i nie powoduje skoku cukru we krwi. Stabilny poziom cukru we krwi u zdrowych osób będzie sprzyjał obniżaniu się wagi.

Jedzenie stewii jest nie tylko korzystne dla utraty wagi. Istnieje także wiele innych korzyści stewii wynikających ze stosowania jej jako naturalnego słodzika.


Stewia jest bezpieczna dla zębów.

Jeżeli ktoś zastąpi cukier rafinowany stewią nie groźna mu będzie próchnica. Ludzie przeciętnie spożywają 158 kilogramów cukru rocznie, to oznacza, że zjadamy kilogram cukru co tydzień!

Czy nie uważasz, że to zdecydowanie za dużo? Może to czas aby zacząć sprawdzać co jesz? Spójrz na etykiety żywności, cukier, fruktozę i syrop kukurydziany znajdziesz w większości produktów. Cukier jest w keczupie, fasoli, zamiennikach śmietany, sosach, wędlinach czy przetworach i sokach.

To niesamowite, ilu przypadkom próchnicy można by zapobiec gdyby zamiast cukru, używać stewii.

Stewia obniża ciśnienie.


Naukowcy widzą związek pomiędzy wysokim ciśnieniem, a dużym spożyciem fruktozy i cukrów. W rzeczywistości wystarczy jedynie pić każdego dnia pół litra słodzonego napoju aby przekroczyć tę granice i zwiększyć ryzyko wystąpienia wysokiego ciśnienia.

Jeżeli zamienisz cukier na stewie możesz w przyszłości zapobiec problemom z wysokim ciśnieniem.
 

 

 

2014-09-30